مددکاری اجتماعی و بازاریابی اجتماعی

یادداشت کوتاه یک مددکار اجتماعی پیرامون اهمیت بازاریابی اجتماعی در حوزه مددکاری اجتماعی

مددکاری اجتماعی و بازاریابی اجتماعی: آنقدر مددکاری اجتماعی به عنوان یک خدمت خیرخواهانه معرفی گردیده است که وقتی آن روز در جمع دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی سخنی از بازاریابی اجتماعی می کردم همه با تعجب به موضوع نگاه می کردند حال آنکه فلیپ کاتلر در سال ۱۹۷۱ میلادی اولین بار به موضوع بازاریابی اجتماعی اشاره کرد و اذعان داشت اصول بازاریابی تجاری را اگر در مورد ایده، نگرش ها و اقدامات اجتماعی به کار ببریم حتماً در جامعه نتایج بسیار خوبی به بار خواهد نشست.

مددکاری اجتماعی و بازاریابی اجتماعی

بعد از انجام پژوهش های بسیار، نتیجه گرفته شد که با کمک فنون بازاریابی تجاری می توان یک موضوع اجتماعی را به مخاطبین فروخت و استفاده از این دیدگاه منجر به رویکردی منظم و سازمان دهی شده برای ارتقاء سلامت عمومی و ارتباطات خواهد شد.

پس بازاریابی اجتماعی عبارتست از :
طراحی، مداخله و کنترل برنامه هایی برای افزایش قابلیت پذیرش یک ایده یا عمل اجتماعی در یک گروه مخاطب و استفاده از مفاهیم و ابزارهای بازاریابی تجاری برای تأثیرگذاری روی رفتارهای فرد به منظور ارتقاء سلامتی فرد در جامعه است در ادامه به ذکر جزئیات خواهم پرداخت.

مهدی فلاحی؛ مددکار اجتماعی و روانشناس | مدیر کلینیک مددکاری اجتماعی پونا
مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران

رسانه تاب آوری ایران رسانه تاب آوری ایران
دکمه بازگشت به بالا